Näillä keinoilla tarjoilijat kostavat töykeille asiakkaille

04.10.2012 11:27 -

Töykeä asiakas on painajainen ravintolan tarjoilijalle. Vaikka palvelu saattaa pelata hyvin, voi tarjoiluja silti näyttää mieltään monella eri tavalla. Katso ABC Newsin listaamat seitsemän ”kostokeinoa”.

Ravintolassa käyttäydytään yleensä asiallisesti, mutta poikkeuksiakin löytyy. Tarjoilijoilla on omat keinonsa maksaa töykeälle asiakkaalle potut pottuina. ABC Newsin mukaan tarjoilijat turvautuvat muun muassa seuraaviin keinoihin hankalan asiakkaan kanssa.

1. Yllätyksiä annoksessa
Urbaanin legendan mukaan kiukkuinen kokki tai tarjoilija voi sylkeä asiakkaan annokseen. Tämä ei kuitenkaan ole mikään legenda, sillä tällaista saattaa ABC Newsin lähteiden mukaan tapahtua oikeasti. Lisäksi epämieluisan asiakkaan hampurilaispihviä on käytetty myös keittiön lattialla haranvarsikiekon pelivälineenä.

2. Huono paikka
Huonosti käyttäytyvä asiakas saattaa tuntea käytöksensä seuraukset vasta seuraavalla käynnillä. Tarjoilijoilla on nimittäin tapana istuttaa inhokkinsa ravintolan huonoimpiin pöytiin.

3. Luottokortin hylkääminen
Varmin keino saada huonosti käyttäytynyt asiakas nolostumaan on jättää hänen luottokorttinsa hyväksymättä. Tarjoilijat saattavat käyttää tätä keinoa asiakkaan näpäyttämiseksi silloinkin, kun kortin höylääminen oikeasti onnistuisi.

4. Hajuhaittoja
Mikäli ABC Newsille tietoja antanutta lähdettä on uskominen, tarjoilijat kostavat joskus hankalille asiakkaille pieraisemalla näiden pöydässä. Tämän ällöttävän koston valttina pidetään sitä, ettei kukaan voi todistaa syypäätä hajuhaittoihin.

5. Tarjotin lyöntivälineenä
Tarjoilijat saattavat mennä näpäyttämisenhalussaan jopa niin pitkälle, että kopauttavat muka vahingossa asiakasta tarjottimella päähän ohi kulkiessaan. Tällaisia iskuja seuraa luonnollisesti vuolassanainen anteeksipyyntö.

6. Odotuttaminen
Yksinkertaisin keino vastata töykeän asiakkaan käytökseen on viivyttää hänen annoksensa saapumista. ABC Newsin mukaan oikein ilkeät tapaukset saattavat kaiken odottelun jälkeen saada eteensä vielä väärät annoksetkin.

7. Internetin käyttö
Tarjoilijat kostavat joskus myös siellä, missä se on kaikkein julkisinta, eli internetissä. Näin teki muuan naispuolinen tarjoilija, jonka asiakas oli kirjoittanut laskuun ilkeän kommentin naisen painosta – ja jättänyt myös juomarahan antamatta. Suivaantunut tarjoilija julkaisi kuvan laskusta Facebookissa paljastaen samalla myös asiakkaan nimen. Tätä kautta nolattu asiakas sai myös muiden vihat niskoilleen.

Lähde: Rantapallo.fi

Kilpailut

Uusimmat