Oikeilla keinoilla kasvikset saa pysymään tuoreina ja syötävinä pidempään.
Moni karttaa hedelmien syöntiä niiden sokeripitoisuuden vuoksi. Mutta onko se todella tarpeellista?
Sitrushedelmät säilyvät erinomaisesti jääkaapissa.
Esimerkiksi banaani ei välttämättä ole paras vaihtoehto, jos haluat pitää kalorit minimissään.
Maailmassa on paljon hämmästyttäviä asioita.
Hedelmät ovat mainio makean korvike, mutta niiden kaloripitoisuuksissa on runsaasti eroja.
Hedelmien syömisessä pätee sama sääntö kuin muissakin ruuissa, kohtuus kaikessa.
Tomaattien ja omenoiden syöminen auttaa keuhkojen hyvinvoinnissa.
Esimerkiksi mansikka toimii nopeana hengityksen raikastajana silloin kun hammasharjaa ei ole saatavilla.
Tupakoivilla naisilla kestää tutkimusten mukaan muun muassa pidempään tulla raskaaksi.
Voiko mikään ruoka edistää synnytystä tai vaikuttaako kierukka hedelmällisyyteen? Asiantuntija kertoo vastaukset askarruttaviin kysymyksiin.
Kasvisten tulisi olla osa päivittäistä ruokavaliota. Mutta jos haluaa välttyä liiallisilta torjunta-aineilta, mitä kasviksia kannattaa välttää ja mitä suosia?
Moni käyttää kukkakaalista esimerkiksi vain kukinnon.
Esimerkiksi smoothieiden ystävät saattavat nauttia huomaamattaan runsaasti kaloreita ja sokereita.
Monet tekevät sen virheen, että he laittavat pilkotut banaaninpalaset suoraan pakastepussiin. Niin ei kuitenkaan kannata tehdä.
Jokainen on joutunut joskus kuorimisen jälkeen poistamaan hedelmän päältä menevät nahkamaiset säikeet. Ne ovat kuitenkin tärkeämpiä kuin arvaammekaan.