Uuden musiikin kilpailu järjestetään ensi vuonna avoimena kilpailuna tämän vuoden tapaan.
Erika Vikmanin tappio Uuden musiikin kilpailussa on nostattanut vahvoja tunteita. Tämä johtuu siitä, että Cicciolina-biisistä tuli symboli jollekin paljon suuremmalle, kirjoittaa Voice.fi:n toimittaja Iiro Myllymäki.
Krista Siegfridsin viisukommentoinnista pahastuttiin viime vuonna.
Aksel Kankaanranta on laulanut Pyhimyksen jättihitin kertosäkeen.
Cicciolina-kappale on otettu ilolla vastaan ulkomaisten euroviisufanien keskuudessa.
Uuden musiikin kilpailun artistien julkistustilaisuudessa Erika Vikman herätti huomiota koroilla, joilla hän arvelee olevan korkeutta 25-30 senttiä.
Tika kokee, että hänen suurin vahvuutensa Uuden musiikin kilpailussa on hänen lauluäänensä.
Uuden musiikin kilpailuun valitut artistit kielivät siitä, että Yle haluaa miellyttää nyt mahdollisimman monia, kirjoittaa Voice.fi:n toimittaja Iiro Myllymäki.
Erika Vikman osallistuu Uuden musiikin kilpailuun suomidiskokappaleella, jossa kuuluu kaikuja Kikasta.
Uuden musiikin kilpailun voitosta kisaa tänä vuonna kuusi artistia.
Antti Tuiskun julkaisema biisinpätkä sai euroviisufanit innostumaan viime talvena. Tuolloin Tuiskusta povattiin Suomen seuraavaa viisuedustajaa.
Euroviisuissa ei ole saanut enää vuosiin soittaa instrumentteja livenä.
Kaksi muuta kappaletta julkaistaan helmikuun aikana.
Saara Aallon Monsters-kappale on ensimmäinen naisen euroviisuehdokasbiiseistä. Kappale syntyi helposti, vaikka aihe onkin vaikea.
Saara Aalto sopii täydellisesti Euroviisujen kimaltelevaan maailmaan, mutta voitto vaatii muutakin kuin viisukliseiden hallitsemista, kirjoittaa Voice.fi:n toimittaja Iiro Myllymäki.
Saara Aaltoa kosiskeltiin mukaan myös Ison-Britannian viisukarsintaan. Lopulta Suomi vei voiton.