Arkipäiväiset tavat tekevät hallaa yöunen laadulle jopa huomaamattamme.
Haukottelun lisäksi väsymys aiheuttaa myös useita muita fyysisiä oireita.
Magnesiumin lisääminen ruokavalioon voi lievittää stressiä sekä tehdä nukahtamisesta helpompaa.
Televisio tulisi aina sammuttaa ennen unille käymistä.
Kuolemasta uneksiminen voi merkitä myös seesteistä elämänvaihetta.
Aamuvirkut ovat motivoituneita kohtaamaan haasteen kuin haasteen. Torkuttajat puolestaan ovat taipuvaisia epäjärjestelmällisyyteen.
Esimerkiksi tomaatti ja kirsikat ovat hyvä vaihtoehto iltapalalle.
Varsinkin elektroniset laitteet olisi hyvä ottaa lapsilta pois vähintään tuntia ennen nukkumaanmenoa.
Kyseisen niksin kerrotaan purevan jopa 96 prosenttiin ihmisistä.
Esimerkiksi happamat mehut eivät ole paras mahdollinen vaihtoehto iltapalalla.
Älypuhelin saattaa häiritä untasi siitäkin huolimatta, että olet laittanut laitteen syrjään jo hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa.
Univaje lisää muun muassa ahdistusta ja hidastaa haavojen sekä muiden vammojen paranemista.
Alasti nukkuessa hikoilu vähenee, jolloin myös iho voi paremmin.
Esimerkiksi jatkuva kuorsaaminen voi kieliä jopa uniapneasta.
Television taustamelu ja nukkuma-asento voivat vaikuttaa siihen, millaisia unia näet.
Esimerkiksi makuuhuoneen tunkkainen ilma tai vieressä levottomasti nukkuva kumppani voivat tehdä hallaa unenlaadullesi.