Odotettu ja mukavakin muutos vaatii sopeutumista.
Monille loma voi olla omalla tavallaan myös hyvin stressaavaa aikaa.
Etätyö on jatkunut monilla työpaikoilla niin pitkään, että lemmikkikoirat ovat jo ehtineet omaksua uuden elämäntavan, jossa perheenjäsenet ovat aina kotona. Asiantuntija kertoo, kuinka totutat koirasi yksinoloon.
Koronavirus aiheutta huolta, mutta on tärkeää pitää kiinni myös omasta henkisestä hyvinvoinnistaan.
Runsas sokerin kulutus ja B-vitamiinien puute voivat altistaa ahdistukselle.
Esimerkiksi neulominen ja kodin järjesteleminen rentouttavat mieltä nopeasti.
Yllättävää kyllä, nestehukka voi aiheuttaa vessahädän tunnetta.
Jatkuvan uutisvirran keskellä oleminen voi lisätä toivottomuuden tunnetta.
Jos stressi on jatkunut jo pitkään, ikävää oloa ei tulisi jättää huomioimatta.
Vain-sanan käyttö on kyseenalaista asiantuntijoiden mielestä.
Jos olo on stressaantunut, kannattaa pienelle rauhoittumiselle ottaa aikaa.
Pahimman pelkääminen ja itsensä jatkuva moittiminen ovat ahdistuksesta kärsivälle tuttuja ajatuksia.
Ahdistus voi saada verenpaineen kohoamaan ja laskea vastustuskykyä.
Ahdistuksen ollessa pahimmillaan on hyvä opetella lohduttamaan itse itseään.
Esimerkiksi tauko sosiaalisesta mediasta voi tehdä hyvää.
Huonosti voiva ihminen saattaa valittaa olevansa jatkuvasti väsynyt ja vihainen.