Koronavirus aiheutta huolta, mutta on tärkeää pitää kiinni myös omasta henkisestä hyvinvoinnistaan.
Runsas sokerin kulutus ja B-vitamiinien puute voivat altistaa ahdistukselle.
Esimerkiksi neulominen ja kodin järjesteleminen rentouttavat mieltä nopeasti.
Yllättävää kyllä, nestehukka voi aiheuttaa vessahädän tunnetta.
Jatkuvan uutisvirran keskellä oleminen voi lisätä toivottomuuden tunnetta.
Jos stressi on jatkunut jo pitkään, ikävää oloa ei tulisi jättää huomioimatta.
Vain-sanan käyttö on kyseenalaista asiantuntijoiden mielestä.
Jos olo on stressaantunut, kannattaa pienelle rauhoittumiselle ottaa aikaa.
Pahimman pelkääminen ja itsensä jatkuva moittiminen ovat ahdistuksesta kärsivälle tuttuja ajatuksia.
Ahdistus voi saada verenpaineen kohoamaan ja laskea vastustuskykyä.
Ahdistuksen ollessa pahimmillaan on hyvä opetella lohduttamaan itse itseään.
Esimerkiksi tauko sosiaalisesta mediasta voi tehdä hyvää.
Huonosti voiva ihminen saattaa valittaa olevansa jatkuvasti väsynyt ja vihainen.
Vähäinen hiilihydraattien saanti ja muiden ihmisten henkinen paha olo voivat voimistaa ahdistusta.
Oman ahdistuksen nimeäminen tai haarahyppyjen tekeminen ovat keinoja, joiden avulla voit kokeilla lievittää oloasi.
Laatuaika ystävien tai perheen kanssa lievittää alkavasta viikosta aiheutuvaa ahdistusta.