Vastustuskyvyn heikentyminen on yksi isoimmista hälytysmerkeistä joka voi paljastaa sen, että treenaat liian kovaa.
Kotona treenaaminen on tehokasta, jos pitää huolen säännöllisyydestä.
Esimerkiksi runsas veden juominen treenin aikana voi altistaa turvotukselle.
Näyttelijä Irina Vartia tunnustaa inhonneensa menneisyydessään liikuntaa. Myöhemmin siitä on tullut tärkeä osa hänen elämäänsä.
Vaihteleva maasto ja esimerkiksi kävelysauvat tuovat lenkkiin nopeasti lisätehoa.
Treenin pariin palaaminen tuntuu pehmeämmältä näissä tyyleissä.
Unirytmi, ruokavalio ja säännöllinen treeni ovat merkittäviä tekijöitä hyvinvoinnin kannalta.
Kotona treenaaminen on tehokasta, jos pitää huolen säännöllisyydestä.
Esimerkiksi tanssi ja voimaharjoittelu kuntosalilla tekevät hyvää kunnon lisäksi myös mielenterveydellesi.
Treenejä ei pitäisi suorittaa hampaat irvessä, vaan suunnitelmien pitäisi voida mukautua siihen, mikä laji milloinkin tuntuu mieluisalta.
Antti Tuisku miettii treeniohjelmansa tiukasti sen mukaan, mikä palvelee häntä artistina.
Käänteinen lankku ei ole yhtä tuttu kuin tavallinen lankku, mutta ehdottomasti yhtä tehokas.
Jos tavoitteena on pudottaa painoa liikunnan avulla, sillä mihin aikaan urheilee voikin olla merkitystä.
Käsilläseisonta ja käsilläkävely kannattaa opetella tiettyjen vaiheitten avulla.
Liikunnan aikatauluttamisella on tärkeä rooli pysyvien tulosten saavuttamisessa, kertovat tutkijat.
Liikunnan lisääminen ei aina vaadi kotoa lähtemistä tai pitkää suunnittelua, vaan parhaimmillaan se on helppoa ja spontaania.