Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tekemän tutkimuksen mukaan aikuiset saavat ruokavaliostaan muun muassa A-vitamiinia liian vähän.
Ravintoasiantuntija kehoittaa muun muassa syömään hiilihydraattipitoisen aterian noin muutamaa tuntia ennen treeniä.
Esimerkiksi lohi ja kananmunat tekevät hyvää ohentuvalle kuontalolle.
Tulisi muistaa, että jatkuva laihdutuskuurilla olemine tekee usein enemmän hallaa kuin hyötyä hyvinvoinnille.
Ensimmäiset juonteet ilmestyvät iholle kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen. Esimerkiksi a- ja c-vitamiinit hellivät ihon kuntoa.
Suunnitelmallisuus ruuanlaitossa vähentää myös karkkihampaan kolotusta.
Kaurapuuro ja tuoreet osterit ovat loistava lisä ruokavalioon syksyn pimeyden keskellä.
Tutkijat huomasivat mielenkiintoisen yhteyden nesteen ja makeiden herkkujen välillä.
Kofeiinin lisäksi myös piilosokerit voivat olla syyllinen kalvavalle ahdistukselle.
Esimerkiksi maissi, mantelit ja avokado ovat erinomaisia proteiinin lähteitä.
Pätkäpaasto ei sovi kaikille.
Vatsavaivat ja jatkuva paleleminen ovat merkkejä siitä, että et saa riittävästi energiaa ruokavaliostasi.
Sillä mitä laitamme suustamme alas, voimme vaikuttaa myös aivojemme jaksamiseen.
Terveellistä ruokavaliota tavoitteleva henkilö sortuu usein syömään samoja ruokia uudelleen ja uudelleen.
Esimerkiksi A-ryhmään kuuluvien kannattaa välttää lihaperäisiä tuotteita.
Esimerkiksi erilaiset kaalit saavat hien haisemaan voimakkaammin.