Unirytmi, ruokavalio ja säännöllinen treeni ovat merkittäviä tekijöitä hyvinvoinnin kannalta.
Lääkäri Pippa Laukka tietää, että vegaanikin voi elää terveellisesti.
Runsas sokerin kulutus ja B-vitamiinien puute voivat altistaa ahdistukselle.
Hedelmät ja marjat ovat hyvä lisä ruokavalioon erityisesti silloin, kun ummettaa.
Tuore tutkimus on julkaistu Cell Metabolism -lehdessä.
Ravitsemusterapeutin mukaan esimerkiksi runsas alkoholin nauttiminen tekee hallaa kutrien kunnolle.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tekemän tutkimuksen mukaan aikuiset saavat ruokavaliostaan muun muassa A-vitamiinia liian vähän.
Ravintoasiantuntija kehoittaa muun muassa syömään hiilihydraattipitoisen aterian noin muutamaa tuntia ennen treeniä.
Esimerkiksi lohi ja kananmunat tekevät hyvää ohentuvalle kuontalolle.
Tulisi muistaa, että jatkuva laihdutuskuurilla olemine tekee usein enemmän hallaa kuin hyötyä hyvinvoinnille.
Ensimmäiset juonteet ilmestyvät iholle kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen. Esimerkiksi a- ja c-vitamiinit hellivät ihon kuntoa.
Suunnitelmallisuus ruuanlaitossa vähentää myös karkkihampaan kolotusta.
Kaurapuuro ja tuoreet osterit ovat loistava lisä ruokavalioon syksyn pimeyden keskellä.
Tutkijat huomasivat mielenkiintoisen yhteyden nesteen ja makeiden herkkujen välillä.
Kofeiinin lisäksi myös piilosokerit voivat olla syyllinen kalvavalle ahdistukselle.
Esimerkiksi maissi, mantelit ja avokado ovat erinomaisia proteiinin lähteitä.