Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tekemän tutkimuksen mukaan aikuiset saavat ruokavaliostaan muun muassa A-vitamiinia liian vähän.
D-vitamiinin puutos voi oireilla monin tavoin. Ratkaisu puutokseen saattaa löytyä oikean ravinnon avulla.
Esimerkiksi punainen paprika on loistava lisä ruokavalioon.
Selittämätön väsymys voi johtua C-vitamiinin puutteesta. Myös mustelmaherkkyys ja nivelkipu ovat mahdollisia oireita.
Kyseisen vitamiinin puute voi aiheuttaa kipua myös kieleen ja saada muistin pätkimään.
Taudin alkuvaiheilla moni turvautuu C-vitamiiniin ja sinkkiin.
Parhaillaan eletään suuressa osassa Suomea erittäin pimeää aikaa ja moni suomalainen kärsiikin kaamoksesta. Ankeaan oloon ei kuitenkaan kannata tyytyä.
D-vitamiinin puutos on meillä Suomessa yleinen vaiva ja vaikka moni nauttiikin vitamiinilisää purkista, saavat lukemattomat suomalaiset silti liian vähän D-vitamiinia.
Flunssa ilmoittaa usein tulostaan vilunväreillä, särkevillä jäsenillä tai karhealla kurkulla.
Moni käyttää kukkakaalista esimerkiksi vain kukinnon.
Tutkimusten mukaan aikuiset nauttivat paljon enemmän D-vitamiinia kuin mitä olisi tarpeen.
B-vitamiinia on muun muassa kananmunissa.
Vaihdevuosien alkamisiän salaisuus voi piillä ruokavaliossa, väitetään tuoreessa tutkimuksessa.
Suomalaiset syövät pimeän talven melko ahkerasti vitamiineja, mutta mitä lisäravinteita kesällä kannattaisi nauttia ja mihin aikaan päivästä vitamiinit kannattaisi ottaa?
Pakastetulla ruoalla on melko huono maine, mutta todellisuus voikin olla aivan toinen.
Moneen vaivaan ja oireeseen voi löytyä apukeino helpommin kuin moni uskoisikaan.