Vähennä hiilihydraatteja ruokavaliosta - kukkakaalileipä toimii välipalana

21.09.2015 10:20 - Pauliina Jokinen

Kukkakaalileipä sammuttaa leivänjanon, jos olet esimerkiksi vähähiilihydraattisella dieetillä.  

Edulliset ja helpot kukkakaaliherkut helpottavat juustoleivän himoa. Rapeapintaiset paistokset maistuvat niin perjantaina television ääressä kuin eväänä työpaikallakin. Eikä valmistuskaan ole ylivoimaista!

Kahden kukkakaalileivän ohje:

Pieni kukkakaali
Kananmuna
50 g mozzarellajuustoa
1/2 tl suolaa
mustapippuria
85 g cheddaria

Lämmitä uuni 220 asteeseen.

1. Laita kukkakaali tehosekoittimeen ja tee siitä pientä silppua. Laita seos kulhoon ja kypsennä hakkelusta mikrossa 8 minuutin ajan. Voit myös hauduttaa seosta kattilassa, vähässä vesimäärässä hetken. Näin saat siitä pehmeää.

2. Siirrä kypsentynyt kukkakaaliseos keittiöliinan päälle pieneen myttyyn. Puristele myttyä lavuaarin yläpuolella, jotta kukkakaalin neste irtoaa. Puristele niin kauan, että kukkakaalihakkelus on täysin kuivaa.

3. Laita seos kulhoon ja lisää joukkoon kananmuna, pieneksi silputtu mozzarella, suola ja pippuri. Sekoita hyvin.

4. Levitä leivinpaperille öljyä. Jaa kukkakaaliseos leivinpaperin päälle neljään samankokoiseen kasaan ja muotoile niistä suorakaiteen muotoisia, matalia levyjä.

5. Paista levyjä uunissa 15 minuutin ajan, kunnes ne ovat kullankeltaisia. Anna kukkakaalilevyjen viilentyä kymmenen minuuttia ja irrota ne sen jälkeen varovasti leivinpaperista. Varo ettet riko levyjä!

6. Lämmitä paistinpannu ja levitä jokaisen levyn päälle voita. Asettele kaksi levyä pannulle, voipuoli alaspäin. Lisää levyjen päälle cheddaria sekä toiset kukkakaalilevyt, voipinta ylöspäin. Paista 2-4 minuuttia. Käännä ja paista toiseltakin puolelta.

Yhdessä kukkakaaliherkussa on 374 kaloria.


Lähde: The Iron You

 

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat