Onnistunut painonpudotus ei vaadi täydellistä kurinalaisuutta.
Laihduttajan ruokavaliosta tulisi löytyä niin kuitua, proteiinia kuin hyviä rasvojakin. Tästä syystä esimerkiksi pähkinät ovat hyvä valinta osaksi aamupalaa.
Esimerkiksi banaani ei välttämättä ole paras vaihtoehto, jos haluat pitää kalorit minimissään.
Esimerkiksi juustokumina ja mustapippuri ovat mausteita, joista voi olla hyötyä laihduttajalle.
Hikoilu voi johtaa äärimmäisissä tilanteissa nestehukkaan, joten mitä enemmän hikoilet, sitä enemmän kannattaa tankata vettä treenin aikana ja sen jälkeen.
Vatsarasvasta eroon pääseminen voi tuntua mahdottomalta, mutta siihenkin on omat niksit.
Viiden sekunnin sääntö ja proteiinin määrän lisääminen auttavat pitämään herkkuhimot kurissa.
Plusmissi Marjaana Lehtinen kohtasi rajuja kommentteja ja ikävää kohtelua ollessaan ylipainoinen. Kun painoa putosi 80 kiloa, myös huutelu loppui.
Esimerkiksi hyvät yöunet ja riittävä kuidun määrä ruokavaliossa edistävät painon putoamista.
Kun syöt herkkuja, yhdistä mukaan myös terveellistä.
Esimerkiksi liian tiukka dieetti ja rasvojen karsiminen pois ruokavaliosta hidastavat painon putoamista.
Pätkäpaasto ei sovi kaikille.
Myös dieetillä ollessa elimistö tarvitsee hiilihydraatteja sekä hyviä rasvoja.
Noin 80-90 prosentilla naisista on selluliittia ja se on täysin normaalia.
Kaikista tehokkain tapa laihtua on liikkua ja syödä oikein. Oikotietä - ainakaan pitkä-aikaiseen - onneen ei ole.
Laulaja Antti Railio viihtyy salilla.