Unen aikana saatamme oivaltaa myös jotain uutta mieltä painavasta tilanteesta.
Miten yövuorolaisen kannattaa ajoittaa unensa? Unilääkärin vastaus on yksinkertainen.
Tuore kirja pureutuu erilaisiin menetelmiin, jotka auttavat nukahtamaan.
Jotkut välttelevät kahvin juomista illalla, sillä uskovat kofeiinin vievän yöunet. Pelko saattaa olla turha, väittävät tutkijat.
Yleinen asenneilmapiiri seksiä ja seksuaalisuutta kohtaan voi osaltaan vaikuttaa siihen, miten hyvin eroottiset unet jäävät mieleen.
Kahden yliopiston tutkijat ovat selvittäneet toimivimmat keinot muuttaa omaa ilta- ja aamurytmiään.
Nukahtaminen tuottaa monelle toisinaan vaikeuksia, mutta vaivaan voi löytyä apu helposta harjoitteesta.
Päiväunien mitta olisi hyvä pitää reilusti alle tunnissa.
Jaloille asetettu lämpö viilentää kehoa muualta.
Tutkimuksen mukaan sisäisen kellon toimintaa voi aikaistaa noin kahdella tunnilla.
Pienetkin muutokset unirytmissä voivat aiheuttaa aineenvaihdunnallisia häiriöitä, väitetään tuoreessa tutkimuksessa.
Tutkijoita kiinnosti, miten usein petivaatteet tulisi vaihtaa.
Tutkimuksen mukaan yhdeksän tunnin yöunet ovat verrattavissa viiden tunnin yöuniin, kun tarkastellaan vaikutuksia muistiin.
Riittävä lepo takaa myös sen, että energiaa löytyy tarpeeksi työpäivän jälkeen vielä urheiluun.
Psykologin mukaan puolten vaihtamisella voi olla yllättäviä vaikutuksia mieleen ja nukkumiseen.
Magnesium rentouttaa tehokkaasti niin mieltä kuin kehoakin.