Mikäli kumppanisi kuorsaa, kannattaa siihen keksiä jokin ratkaisu, ainakin tämän tutkimuksen mukaan.
Voit monella tapaa vaikuttaa siihen, kuinka hyvin nukut yöllä.
Tutkimuksesta selviää, että iltavirkut menehtyvät todennäköisemmin nuorempina ja kärsivät myös enemmän sairauksista kuin aamuihmiset.
Kokeile 4-7-8-hengitystekniikkaa jo tänään.
Muun muassa liika kuumuus huoneessa voi aiheuttaa levottomuutta ja unettomuutta.
Stressin ja työkiireiden vuoksi monet saattavat seurata unenlaatuaan ja sitä, kuinka paljon he nukkuvat yössä.
Ota illalla kynä käteen ja tee muistilista asioista, jotka painavat mieltä ennen nukkumaanmenoa.
Univelkojen kuittaaminen viikonloppuisin kielii riittämättömästä yöunesta arkisin.
Pitkälle iltapäivään uinuminen ja loputon torkkunappulan painelu ovat liiankin tuttuja asioita nukkumista rakastaville.
Piparmintun tuoksu ja runsas veden juominen ovat täsmäkeinoja väsymyksen torjumiseen.
Pienellä muutoksella voi olla yllättävänkin suuret vaikutukset.
Asiasta ei kannata huolestua, kertoo uniasiantuntija.
Syyllinen huonontuneen muistin ja aamuisten päänsärkyjen taustalta saattaa löytyä liian pitkistä yöunista.
Jos pitkistä unista huolimatta olo tuntuu aamulla nuutuneelta, on mahdollista, että kärsit tietämättäsi hampaiden narskuttelusta tai treenaat liian myöhään illalla.
Jos näet toistuvasti samaa painajaisunta, sille kannattaa kuvitella mielessään onnellinen loppu.
Satiiniset ja silkkiset tyynyliinat pitävät hiukset kauniina ja sähköttöminä, kun taas puuvillaiset tyynyliinat villitsevät kutrit.