Tutkimuksen mukaan sisäisen kellon toimintaa voi aikaistaa noin kahdella tunnilla.
Pienetkin muutokset unirytmissä voivat aiheuttaa aineenvaihdunnallisia häiriöitä, väitetään tuoreessa tutkimuksessa.
Tutkijoita kiinnosti, miten usein petivaatteet tulisi vaihtaa.
Tutkimuksen mukaan yhdeksän tunnin yöunet ovat verrattavissa viiden tunnin yöuniin, kun tarkastellaan vaikutuksia muistiin.
Riittävä lepo takaa myös sen, että energiaa löytyy tarpeeksi työpäivän jälkeen vielä urheiluun.
Psykologin mukaan puolten vaihtamisella voi olla yllättäviä vaikutuksia mieleen ja nukkumiseen.
Magnesium rentouttaa tehokkaasti niin mieltä kuin kehoakin.
Jos tapa ei toistu joka ilta, et tee merkittävää hallaa hiustesi kunnolle.
Sikiöasennossa nukkuminen vähentää painetta vatsan alueelta, joka puolestaan voi lievittää kuukautiskipuja.
Pia Penttala huomasi Supernanny Suomi -ohjelman kuvausten aikana, että lapsilla oli sängyssään paljon leluja. Penttala kertoo, millaisia hyviä nukkumatottumuksia tukevia muutoksia perheissä tehtiin.
On olemassa muutamia sellaisia aiheita, joista yllättävän moni meistä näkee unta.
Painavampi peitto alentaa verenpainetta ja hidastaa sykettä.
Tutkijat yllättyivät lapsensaannin pitkäkestoisesta vaikutuksesta vanhempien yöunien määrään. Vanhempien nukkumistottumukset eivät olleet ennallaan, kun lapsi oli kuusivuotias.
Esimerkiksi ahdistuneisuus altistaa katkonaiselle yöunelle.
Yöunien laatuun on mahdollista vaikuttaa pienilläkin teoilla.
"Sisäisestä kellosta" löytyi yhteys mielenterveyteen, selviää laajasta tutkimuksesta.