Myös liian pitkät yöunet voivat koitua terveydelle haitallisiksi.
Melatoniini ei auta, jos olosuhteet nukkumiselle ovat muutenkin pielessä.
Joskus asiaa joutuu selvittämään lääkärissä asti.
Aivojen tiedonkäsittelyä voivat heikentää sekä liian pitkät että lyhyt unet.
Helteet verottavat monen yönia.
Fysioterapeutti Tommi Närvänen kertoo, mitä asennossa kannattaa ottaa huomioon.
Säännöllinen unirytmi auttaa nukkumaan tarpeeksi.
Nukahtamista voi omalla toiminnallaan helpottaa tai hankaloittaa.
Jääpalojen sijoittaminen kehon oikeisiin kohtiin helpottaa kuumuudessa kärvistelevää.
Muun muassa tulisen ruoan syöminen noin 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa saattaa auttaa nukkumaan paremmin.
Varsinkin Yhdysvalloissa kampanjoidaan, jotta ihmiset nukkuisivat ovi kiinni.
Lääkäri Karan Rajin julkaisema TikTok-video on kerännyt miljoonia katselukertoja.
Lääkärin jakamalla vinkillä kuka tahansa voi laskea itselleen sopivimman ajan mennä nukkumaan.
Kun jalat ovat lämpimät, nukahtaa ihminen helpommin.
Asiantuntijan mukaan makuuhuone kannattaa sisustaa tietyllä tavalla.
Kun jalat ovat lämpimät, nukahtaa ihminen helpommin.