Vaikka esimerkiksi vesimies on taipuvainen murehtimiseen, hän osaa myös hallita stressiään hyvin.
Naisten aivojen rakenteella on merkitystä.
Yllättävästä ajattelumallista voi olla hyötyä paineita tuottavassa tilanteessa, väittävät tutkijat.
Rentoutua voi esimerkiksi treenaamalla tai tekemällä herkullisia leipomuksia.
Jos stressi on jatkunut jo pitkään, ikävää oloa ei tulisi jättää huomioimatta.
Voimistunut janon tunne voi olla muun muassa oire raskaudesta.
Suihkussa, aamukahvin äärellä tai jopa työmatkalla voi karistaa stressiä läsnäoloharjoitteiden avulla.
Jos olo on stressaantunut, kannattaa pienelle rauhoittumiselle ottaa aikaa.
Joulun lähestyessä monen kalenteri täyttyy niin töissä kuin vapaallakin. Jotta et olisi jouluna väsynyt ja stressaantunut, on syytä muistaa huolehtia hyvinvoinnistaan.
Laita kuulokkeet korviin ja kuuntele rauhoittavaa, melodista musiikkia.
Nykyajan kiireinen elämäntyyli vaikuttaa myös kasvoihimme.
Stressin ollessa pahimmillaan on hyvä kiinnittää huomiota siihen, että ruokailuhetket pysyvät rauhallisina eikä ateria katoa suuhun ahmimalla.
Läheisiä voi muistaa tänä jouluna myös aineettomilla lahjoilla.
Magnesiumin lisääminen ruokavalioon voi lievittää stressiä sekä tehdä nukahtamisesta helpompaa.
Eräs paljastavimmista merkeistä on se, että tunnet syyllisyyttä rentoutuessasi.
Jooga on erinomainen keino lievittää stressiä ja parantaa keskittymiskykyä.