Lomien jäädessä taakse, monen arki pitää sisällään kiirettä, stressiä ja kasaantuvia tehtäviä.
Kesäloma alkaa suurimmalla osalla suomalaisista olla jo takana päin. Jos töihinpaluu ahdistaa, kannattaa omia stressitasoja tarkkailla.
Sininen on yksi niistä väreistä, joiden tiedetään luovan huoneeseen rauhallista tunnelmaa.
Kuinka paljon ihmissuhteesi kuormittavat sinua? The Telegraph uutisoi kiinnostavasta tutkimuksesta, jonka mukaan asialla on vaikutusta vaihdevuosiisi.
Ensimmäinen askel kierteen katkaisemiseen on se, että opit tunnistamaan mihin aikaan päivästä napostelu on yleensä pahimmillaan.
Omistajiensa kanssa harrastavat koirat kärsivät eniten omistajan stressistä.
Yksi suurimmista varoitusmerkeistä on se, että et enää jaksa innostua rakastamistasi asioista samalla tavalla kuin aikaisemmin.
Burnout ei oireile pelkästään henkisesti vaan myös fyysisesti.
Johtamisella oli isompi vaikutus, mitä moni on miettinytkään.
Vaikka esimerkiksi vesimies on taipuvainen murehtimiseen, hän osaa myös hallita stressiään hyvin.
Naisten aivojen rakenteella on merkitystä.
Yllättävästä ajattelumallista voi olla hyötyä paineita tuottavassa tilanteessa, väittävät tutkijat.
Rentoutua voi esimerkiksi treenaamalla tai tekemällä herkullisia leipomuksia.
Jos stressi on jatkunut jo pitkään, ikävää oloa ei tulisi jättää huomioimatta.
Voimistunut janon tunne voi olla muun muassa oire raskaudesta.
Suihkussa, aamukahvin äärellä tai jopa työmatkalla voi karistaa stressiä läsnäoloharjoitteiden avulla.