Harjoituksen on tarkoitus auttaa palauttamaan ajatukset takaisin nykyhetkeen.
Yksi pieni tapa saattaa helpottaa ahdistusta ja stressiä jo muutamassa minuutissa.
Unirytmi, ruokavalio ja säännöllinen treeni ovat merkittäviä tekijöitä hyvinvoinnin kannalta.
Päiväkirjan kirjoittaminen, hulvattomat komediat ja treenaaminen lievittävät stressiä nopeasti.
Esimerkiksi tanssi ja voimaharjoittelu kuntosalilla tekevät hyvää kunnon lisäksi myös mielenterveydellesi.
Kiire ja stressi voivat kuormittaa pahastikin, joten itseään ja omaa jaksamistaan kannattaa kuunnella.
Monelle ihmiselle voi tulla yllätyksenä, että lemmikitkin oireilevat stressaantuneina.
Omaa vointia voi kohentaa nopeastikin, jos olo on stressaantunut tai rauhaton.
Ravitsemusasiantuntija suosittelee meditaatiota stressin lievittämiseen.
Runsas sokerin kulutus ja B-vitamiinien puute voivat altistaa ahdistukselle.
Vapaapäiville tulee helposti suunniteltua ja sovittua turhankin paljon ohjelmaa.
Unet saattavat paljastaa yllättävän paljon elämäntilanteestamme.
Lomien jäädessä taakse, monen arki pitää sisällään kiirettä, stressiä ja kasaantuvia tehtäviä.
Kesäloma alkaa suurimmalla osalla suomalaisista olla jo takana päin. Jos töihinpaluu ahdistaa, kannattaa omia stressitasoja tarkkailla.
Sininen on yksi niistä väreistä, joiden tiedetään luovan huoneeseen rauhallista tunnelmaa.
Kuinka paljon ihmissuhteesi kuormittavat sinua? The Telegraph uutisoi kiinnostavasta tutkimuksesta, jonka mukaan asialla on vaikutusta vaihdevuosiisi.