Kuva: Shutterstock

Treenaa syvät vatsalihakset tuolilla istuen - kolmen liikkeen video nousi nettihitiksi

19.05.2021 15:15 - Emmi Moilanen

Lyhyt treeni ei sisällä ollenkaan perinteisiä vatsalihasliikkeitä, kuten esimerkiksi rutistuksia.

Keskivartalotreeniin kuuluvat perinteisesti klassiset vatsalihasliikkeet, kuten esimerkiksi rutistukset. Tehotreenin voi kuitenkin suorittaa vain tuolilla istuen, ja kiropraktikko Alan Mandellin laatima, syviä vatsalihaksia vahvistava treeni on noussut hitiksi TikTokissa.

Mandell julkaisi treenivideon, jossa esittelee kolme melko helpolta näyttävää, mutta taatusti syviä vatsalihaksia rasittavaa liikettä. Voit lukea ohjeet treeniin alta.

Nosta kädet ylös: Istu tuolille hyvässä ryhdissä, selkä suorassa ja jalat tukevasti lattiassa. Nosta kädet suoraksi ylös ja pidä 1-2 minuuttia.

Jalannostot istuen: Pidä yhä kätesi ylhäällä ja ryhdy nostamaan jalkojasi ylös lattiasta vuoron perään. Varmista, että nouseva jalka pysyy 90 asteen kulmassa. Toista kymmenen nostoa kummallekin jalalle.

Nojaudu eteenpäin: Istu tuolin reunalle ja pidä ryhti yhä suorassa sekä jalkapohjat tukevasti lattiassa. Ojenna kätesi suoraa eteesi ja nojaudu hallitusti eteenpäin – varmista, että liike lähtee lantiosta ja lihakset pysyvät jännitettyinä. Nouse takaisin istuma-asentoon. Toista 20 kertaa.

Pääset katsomaan ohjeet treeniin alla olevasta videosta.

Lue myös: Neljän minuutin treeni nostaa hien pintaan - katso valmentajan ohjevideo

Lue myös: Tehotreeni seinää hyväksi käyttäen - aikaa kuluu vain kymmenen minuuttia

Lue myös: Eikö juoksulenkki huvita? 4 hyvää syytä vaihtaa treeni kävelyyn

Lähde: Popsugar

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat