Mauttomimmat letkautukset, joita jokainen asiakaspalvelija joutuu kuulemaan

16.03.2015 12:00 - Reetta Haverinen

Asiakaspalvelu vaatii välillä venyviä hermoja. Kaikkea asiakkaiden sanomaa ei kannata ottaa tosissaan, koska aina palaute ei ole asiallista.

Jokainen kaupassa, kahvilassa tai ravintolassa työskentelevä asiakaspalvelija saa usein osakseen huomauttelua ja hankalia kysymyksiä. Myös hauskoiksi tarkoitetut vitsit alkavat pikkuhiljaa menettää hohtoaan, kun samat heitot kuulee jo kolmanteen kertaan samalla viikolla.

Varsinkin seuraavat vitseiksi tarkoitetut letkautukset ja palveluun / tuotteeseen liittyvät huomautukset kaikuvat asiakaspalvelijoiden korvissa kaiken aikaa. Kuulostavatko lauseet tutuilta?

Kaupassa, ravintolassa tai kahvilassa:

''Saanko puhua esimiehesi kanssa?''

''En tarvitse kuittia, ei mene verotukseen.''

''Saisinko kuittiin puhelinnumerosi.''

''Tämä on varmaan ilmainen, koska hintaa ei löytynyt.''

''Tässä tuotteessa on kolhu / vika. Saanko sen ilmaiseksi?''

''Palauttaisin tämän tuotteen, mutta minulla ei ole kuittia.''

''Oletko sinkku?''

Ravintolassa/kahvilassa:

''Joudunko tiskaamaan, jos rahani eivät riitä?''

''Kai sitä nyt pientä alennusta voi antaa.''

''Ei minulta ole täällä aiemminkaan papereita kysytty!''

''Ai pilkku tuli jo? Anna nyt vielä yksi olut / siideri.''

''Kai sinä nyt kahvin/soodan voit antaa vielä valomerkin jälkeen.''

''Mikäs kortti täällä käy? / Olikos tämä joku plussa- / bonuspaikka?''

''Minulla / kaverilla on syntymäpäivät. Saammeko jonkun juoman/ruoan ilmaiseksi juhlan kunniaksi?''

''Mitä? Maksaako vesi?''

''No jopas on kallista!''

''Lorauta drinkkiin hieman ylimääräistä, en kerro kenellekään.''



Mitkä ovat 12 yleisintä asiakaspalvelutilannetta, joissa käyt myyjän hermoille? Lue täältä.

Kilpailut

Uusimmat