Niistäminen ei ole parhain ratkaisu tukkoisen olon helpottamiseen.
Käsiä ei kannata pestä liian kuumalla vedellä.
Esimerkiksi pähkinät ja siemenet ovat erinomainen sinkin lähde.
Vinkkeissä korostuvat etenkin inkivääri ja sitruuna eri muodoissa.
Kuntosalit voivat olla melkoisia bakteeripesiä, joten muutama hyvä ohje kannattaa muistaa salihygienian suhteen.
Oireiden kesto voi paljastaa, onko kyseessä flunssan sijaan sittenkin allergiaa.
Esimerkiksi jugurtin sisältämät probiootit hellivät kehoa.
Lääkäri Raphael Kellman muistuttaa probioottien ja prebioottien tärkeydestä ruokavaliossa.
Riittävä nesteytys ja stressin lievittäminen nopeuttavat myös syysflunssan paranemista.
Esimerkiksi kuiva huoneilma voi aiheuttaa karheuden tunnetta kurkkuun.
Esimerkiksi punainen paprika on loistava lisä ruokavalioon.
Esimerkiksi jugurtti, valkosipuli ja tee ovat loistava lisä ruokavalioon silloin, kun flunssa vaivaa.
Nestehukka, kasvojen koskettelu likaisin käsin tai univaje voivat altistaa jatkuvalle sairastelulle.
Ilmankostutin ja riittävä sinkin saanti voivat lievittää alkavia flunssaoireita tehokkaasti.
Siitepölykausi kolkuttelee ovella. Oireiden pituudesta ja kehon särystä voi päätellä, onko kyseessä tavallinen kausiflunssa vai iskivätkö jo allergiaoireet.
Flunssakauden jyllätessä kurkkukipu on yksi yleisimmistä oireista, josta vilustunut kärsii. Kuuman juoman lisäksi myös kylmällä voi tehokkaasti lievittää ikäviä oireita.