Liiallisella sokerin syönnillä on todettu olevan erittäin haitallisia vaikutuksia terveyteen.
Joskus muisti pettää pahemman kerran, mutta tilanteille voi usein nauraa jälkikäteen.
Televisio tulisi aina sammuttaa ennen unille käymistä.
Yliopistotutkimus osoitti, että esimerkiksi joogaaminen tekee hyvää muistille.
Esimerkiksi tunnemuistin hyödyntäminen voi helpottaa myös arkipäiväisten asioiden muistamista.
Uudessa Aivovoimaa-kirjassa käsitellään liikunnan vaikutusta aivoihin. Kirja rohkaisee jokaista liikkumaan edes vähän päivän aikana.
Osa ihmisistä tuntuu olevan taipuvaisia eksymään helposti. Tutkimuksen mukaan se voi kuitenkin olla myös ensimmäinen merkki tietystä sairaudesta.
Videot voi tallentaa pienemmällä resoluutiolla ja viestit voi tallentaa vain 30 päivän ajaksi.
Tutkimuksen mukaan nukkuminen tallentaa hyvien ja hyödyllisten muistojen lisäksi myös ikävät muistot mieleesi.
Testissä pitää yrittää muistaa 14 sanaa ulkoa.
Omaa muistiaan voi parantaa helpolla tavalla
Tauon pitäminen on järkevä tapa ladata aivoihin lisävirtaa, jolloin myös muisti toimii paremmin.
Muistia voi kehittää paremmaksi helpoilla tavoilla.  
Kaakao on paitsi herkullista myös terveellistä.
Ikääntyessä monen muisti alkaa reistailla, mutta sitä vastaan voi myös taistella. Näillä kuudella vinkillä pystyt hidastamaan muistin rappeutumista ja jopa parantaa sitä.