Varsinkin päiväkoti- ja kouluikäisten lasten kanssa nukkumaanmenosta voi tulla vaikeaa älylaitteiden käyttämisen myötä.
Tuore kirja pureutuu erilaisiin menetelmiin, jotka auttavat nukahtamaan.
Kyseisen niksin kerrotaan purevan jopa 96 prosenttiin ihmisistä.
Ota illalla kynä käteen ja tee muistilista asioista, jotka painavat mieltä ennen nukkumaanmenoa.
Juoksevan veden solina voi auttaa pientä lasta nukahtamisessa.
Jos oma onnellisin ja rentoutunein paikka sijaitsee vaikkapa rannalla, kuvittele itsesi jokaisella aistilla laiturin nokkaan.
Muun muassa kirsikat, saksanpähkinät ja lehtikaali voivat tuoda yllättävän avun nukahtamisvaikeuksista kärsivälle.
Muun muassa mielessä pyörivien ajatusten kirjoittaminen paperille vähentää nukahtamisaikaa.
Säpsähtäminen juuri ennen nukahtamista on jäänne esi-isiemme ajoilta.
Puhelimen selailun sijaan kannattaa muuttaa iltarutiininsa rentouttavammiksi.
Joskus uni tulee yllättävässä paikassa - ja ympärilläolijat innostuvat kuvaamaan nukkuvan henkilön.