Vanhat mausteet ovat todennäköisesti jo menettäneet makunsa, jolloin ne voi hyvällä omalla tunnolla heittää pois.
Esimerkiksi vesimelonin syöminen voi lievittää ikävää ja polttavaa tunnetta.
Esimerkiksi mango tai kikherneet ovat hyvä lisä ruokavalioon silloin, kun herkkuhammasta kolottaa liikaa.
Hunaja tuo parmesaanijuuston makeuden esiin ja vesimelonin voi maustaa vaaleanpunaisella suolalla.
Esimerkiksi curry ja tomaattikastike altistavat hampaiden värjäytymiselle.
Mielialan heitellessä esimerkiksi kananmunat ja avokadot ovat erinomainen lisä ruokavalioon.
Esimerkiksi jugurtti, valkosipuli ja tee ovat loistava lisä ruokavalioon silloin, kun flunssa vaivaa.
Esimerkiksi hunaja, pinaatti ja mustikat ovat loistava lisä ruokavalioon silloin, kun olo tuntuu nuutuneelta.
Muun muassa pastakastikkeet voivat olla hampaille pahaksi.
Rasvaiset ruuat, kuten pitsa, ranskalaiset ja donitsit voivat pahentaa kuukautiskipuja.
Esimerkiksi kananmunat ovat erinomainen lisä ruokavalioon silloin, kun tavoitteena on kynsien kasvattaminen.
Esimerkiksi parsa ja karpalomehu ovat hyvä lisä ruokavalioon silloin kun turvottaa.
Esimerkiksi lohi, tumma suklaa ja banaanit ovat loistava lisä ruokavalioon huonosti nukutun yön jälkeen.
Yllättävä keino stressin lievittämiseen voi löytyä kookoksen tuoksusta tai lusikallisesta hunajaa.
Aloe verasta tai chia-siemenistä voi saada yllättävän avun ummetukseen. Ruokavaliossa kannattaa suosia myös runsaskuituisia aineksia.
Esimerkiksi hummusta ei kannata nauttia pientä nokaretta enempää.