Kuva: Fotolia

Mainos hiihtokeskuksessa herätti someraivon - kyseenalaisti naisten hiihtotaidon

12.07.2016 16:45 - Iiro Myllymäki

Mainoksessa annettiin ymmärtää isien olevan äitejä parempia hiihtäjiä.

Australialaisessa hiihtokeskuksessa oli esillä mainos, joka on sosiaalisessa mediassa tuomittu seksistiseksi ja vanhanaikaiseksi. Romy Krassenstein bongasi kyseisen autovalmistaja Toyotan mainoksen ja jakoi kuvan mainoksesta Instagramissa. Mainos antaa olettaa, että naiset ovat automaattisesti huonompia hiihtäjiä kuin miehet.

Mainoksessa esitellään eri värikoodeilla merkityt hiihtoreitit, joista helpoin vihreä reitti on merkitty lapsille sopivaksi. Toisiksi helpoin reitti on merkitty äideille, kun taas haastavin reitti osoitetaan mainoksessa isille kuuluvaksi.

”Kuka mainostaa vuonna 2016 tällaista seksististä sontaa?” Krassenstein kirjoittaa kuvan yhteyteen Instagramissa.

Uusi mainos luvassa tilalle

Myös Twitterissä on reagoitu mainokseen tuomitsevasti. Laura Grundy korjasi mainoksen sukupuolten tasa-arvon tunnustavaksi:

Toyotan tiedottaja kertoo Mashable-sivustolle, ettei mainoksen ollut tarkoitus loukata ketään.

- Automme mainoskampanja keskittyi siihen, että autossa on jokaiselle perheenjäsenelle jotakin, tiedottaja kertoo.

Tuomitun mainoksen paikalle on tarkoitus laittaa uusi mainos kahden viikon sisällä.

Lue myös: Guccin mainos kiellettiin Britanniassa mallin laihuuden takia - katso kuvat

Lähde: Mashable

Kilpailut

Uusimmat