Kuva: Shutterstock

Takaa parempi uni lyhyellä kehonhuollolla - katso valmentajan ohjeet

03.06.2021 17:15 - Emmi Moilanen

Pitkän päivän päätteeksi mieli ja keho tarvitsevat lepoa, ja iltatoimiin rauhoittuminen onkin hyvä aloittaa hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa. Joskus rentoutuminen hektisen päivän jälkeen tuntuu vaikealta ja silloin apua voi hakea esimerkiksi lempeästä venyttelystä.

Valmentaja Kayla Itsines ohjeistaa seitsemästä liikkeestä koostuvan venyttelyn, joka hellii ja rentouttaa lihaksia, sekä näin ollen voi tehdä myös nukahtamisesta helpompaa.

Liikkeet:

Pakaralihakset: 60 sekuntia (30 sekuntia kummallekin puolelle)

Pohkeet: 60 sekuntia (30 sekuntia kummallekin puolelle)

Yläselkä: 30 sekuntia

Kyljet: 60 sekuntia (30 sekuntia kummallekin puolelle)

Leveä lapsenasento: 30 sekuntia

Lonkankoukistajat: 60 sekuntia (30 sekuntia kummallekin puolelle)

Pakaralihakset: 60 sekuntia (30 sekuntia kummallekin puolelle)

Pääset katsomaan rentouttavan venyttelyn ohjeet alla olevalta videolta.

Lue myös: Kaipaatko lisää liikkuvuutta kroppaan? 20 minuutin kehonhuoltotreeni onnistuu myös kotona

Lue myös: Milloin treeni rasittaa kehoa enemmän kuin pitäisi? Hälytysmerkit, jotka jokaisen tulisi tunnistaa

Lue myös: Vain seitsemän minuuttia aikaa? Vatsatreeni, joka tuo poltteen lihaksiin hetkessä

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat