Kuva: Shutterstock

Kipeät ja jäykät polvet? Vetreytä jumit alle viiden minuutin venyttelyllä

01.04.2021 18:15 - Emmi Moilanen

Valmentaja julkaisi ohjevideon, jossa esittelee viisi lempeää, polvia hellivää venytystä.

Säännöllinen kehonhuolto hellii lihaksia ja niveliä, sekä voi myös parantaa treenisuorituksia. Jos venyttely jää väliin, lihasjumit saattavat jäädä vaivaamaan pidemmäksi aikaa ja aiheuttaa ylimääräistä särkyä. Valmentaja Kayla Itsines muistuttaakin Instagram-videonsa yhteydessä venyttelyn tärkeydestä ja julkaisi ohjeet lempeisiin venytyksiin, joista hyötyvät erityisesti kipeistä polvista kärsivät.

Videolla nähtäviä venytyksiä toistetaan yhden kierroksen verran, eikä apuvälineitä tarvita. Pääset lukemaan ohjeet alta.

Tee näin:

Lantionojennus: 30 sekuntia

Lonkankoukistajat: 60 sekuntia (30 sekuntia kummallekin jalalle)

Pakara ja takareisi: 60 sekuntia (30 sekuntia kummallekin jalalle)

Takareidet: 60 sekuntia (30 sekuntia kummallekin jalalle)

Eteenpäin taivutus: 30 sekuntia

Pohkeet: 30 sekuntia

Voit katsoa ohjevideon venytyksiin alta.

Lue myös: Neljän minuutin treeni nostaa hien pintaan - katso valmentajan ohjevideo

Lue myös: Ota pepputreenistä kaikki hyöty irti – yksi liike lämmittää alavartalon lihakset tehokkaasti treeniin

Lue myös: Tehotreeni seinää hyväksi käyttäen - aikaa kuluu vain kymmenen minuuttia

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat