Kymmenen minuutin aikana venytyksiä toistetaan yhteensä kaksi kierrosta.
Fysioterapeutti vinkkaa lintu-koira -liikkeestä, joka lämmittää selän ja keskivartalon lihaksia tehokkaasti.
Säännöllinen venyttely ehkäisee myös lihaskipuja.
Jokainen tietää, että riittävä veden juonti on tärkeää, mutta mitä kaikkea voikaan seurata liian vähäisestä veden nauttimisesta?
Myös runsas kofeiinin kulutus voi altistaa rintojen särylle.
Tapaus on äärimmäisen harvinainen.
Enemmän ja kovempaa ei aina ole parempi. Toisinaan keho nauttii rauhallisesta huollosta.
Esimerkiksi stressi ja ahdistus voivat oireilla myös vatsavaivoina.
Kevyt liikunta lievittää kipuja ja rentouttaa kroppaa.
Esimerkiksi rankka treeni tai liian painavan laukun kantaminen voivat saada aikaan sen, että rinnat kipeytyvät.
Jos päänsärky iskee, voi apu löytyä muualtakin kuin pilleripurkista.
Sikiöasennossa nukkuminen vähentää painetta vatsan alueelta, joka puolestaan voi lievittää kuukautiskipuja.
Lääkärit kertovat, mitä oireita ei kannata sivuuttaa selkäkivuissa.
Jos päätä särkee ja hartiat ovat jumissa, kannattaa ottaa pieni tauko veryttelyhetkelle.
Saatat huomaamattasi suosia toista puolta kehossasi, ja kun tämä korjataan, saattavat krooniset kivut kiropraktikko Rudy Gerhmanin mukaan helpottua.
Joogasta tutut venytykset parantavat myös ryhtiä, joka puolestaan ehkäisee hartiakipujen syntymistä.