Istuma-asennon korjaaminen käy nopeasti, joka onkin helppo tapa ennaltaehkäistä jumiutuneita lihaksia.
Lääkärit kertovat, mitä oireita ei kannata sivuuttaa selkäkivuissa.
Saatat huomaamattasi suosia toista puolta kehossasi, ja kun tämä korjataan, saattavat krooniset kivut kiropraktikko Rudy Gerhmanin mukaan helpottua.
Sinisiä järviä, lumisia vuoria ja kauniita rakennuksia - niitä löytyy ihanista talvikaupungeista.
Hikoilu ja painavat kantamukset selässä, kuten reppu, voivat yhdessä altistaa selkäfinnien muodostumiselle.
Säännöllinen venyttely lievittää ja ehkäisee alaselkäkipuja.
Esimerkiksi huono ryhti saattaa voimistaa selkäkipua.
Monelle selän naksauttaminen päivän aikana tai sen päätteeksi on ihana, helpottava tapa päästä päivän jännityksestä.
Venyttelyä varten ei aina tarvitse nousta ylös.
Turvakaukalon kantaminen on monelle vanhemmalle tuttua puuhaa. Vain aniharva kuitenkaan tietää, kuinka kaukalo on oikeasti suunniteltu kannettavan.
Muun muassa jalkoihin asti heijasteleva kipu kertoo siitä, että hermojuuret ovat saattaneet ärsyyntyä.
Lankku on lähes poikkeuksetta jokaiselle kuntoilijalle tuttu liike. Nyt asiantuntijoiden varoitukset ohjastavatkin täysin päinvastaiseen lankku-treenaamiseen.
Kiropraktiikka on nousemassa Suomessa jatkuvasti suositummaksi hoitomuodoksi selkävaivojen hoidossa ja ennaltaehkäisyssä. Mutta mistä tunnistaa luotettavan ammattilaisen?
Selkäkivut voivat pahimmillaan olla vuosienkin piina. Mistä tietää, milloin on aika kääntyä lääkärin puoleen ja miten selkäsärkyä voi hoitaa itse?
Selkäkivut koskettavat suurinta osaa suomalaisista jossain elämän vaiheessa. Selän ongelmia on kuitenkin mahdollista ehkäistä jo etukäteen.
Lähes jokainen suomalainen kärsii jossain elämänsä vaiheessa jonkinlaisesta selkäkivusta. Selän kipuiluun voi kuitenkin myös itse vaikuttaa .