Sillä mitä laitamme suustamme alas, voimme vaikuttaa myös aivojemme jaksamiseen.
Uudessa Aivovoimaa-kirjassa käsitellään liikunnan vaikutusta aivoihin. Kirja rohkaisee jokaista liikkumaan edes vähän päivän aikana.
Jokainen tietää sen adrenaliinihuuruisen tunteen, jonka kokee esimerkiksi itseään jännittäneestä huvipuistolaitteesta selviytymisen jälkeen.
Unohtelevaisuus ei välttämättä ole huono asia, kertoo tutkimus.
Alkoholin nauttiminen päivittäin ei ole hyvä idea aivojen koon kannalta.
Aivokasvain voi kehittyä mihin tahansa kohtaan aivoja ja siksi oireetkin voivat olla hyvin vaihtelevia. On kuitenkin olemassa muutama yleinen oire, joista kannattaa olla tietoinen.
Musiikin kuunteleminen voi esimerkiksi lievittää kipua.
Raskausajan hormonit vaikuttavat tutkijoiden mukaan naisen elimistössä positiivisesti mahdollisesti koko loppuelämän.
Jos keskittyä täydellisesti yhteen projektiin, kannattaa ensimmäisenä lähteä kävelylle tai vaihtaa työpisteen paikkaa.
Tutkimuksessa huomattiin, että viiniä runsaasti nauttivat sairastuvat harvemmmin alzheimeriin.
Kuntoilu hidastaa aivojen vanhenemista.
Tutkijat toivovat, että tutkimustulokset auttavat tulevaisuudessa muun muassa Parkinsonin taudin tai ADHD:n hoidossa.
Taitomme tai älykkyytemme eivät katoa minnekään ankarissakaan olosuhteissa, mutta aivoja kannattaa silti ravita.
Tutkijoiden mukaan tasapainoaistin tilasta voi päätellä paljon ihmisen yleiskunnosta.
Tiedätkö olevasi pessimisti? Tai ehkä et itse ajattele olevasi, mutta muut kertovat sinun sitä olevan? Vika ei välttämättä ole sinussa tai asenteessasi.
Harva tuntee kovinkaan hyvin aivojen välittäjäaineita, vaikka niillä on hyvinvointimme kannalta erittäin tärkeitä tehtäviä.